feedburner
Dapatkan Artikel Terkini:

Delivered by FeedBurner

feedburner count

Istimewakah Bisnes Internet ?

Labels: ,



Hari ni saya terbaca petikan daripada akhbar Utusan Malaysia berkenaan dengan ramalan 4,749 pekerja bakal diberhentikan pada tahun hadapan.

Saya terfikir, jika saya di tempat mereka, apakah persediaan yang dapat saya lakukan ? Mungkin boleh memulakan bisnes, tapi bisnes apa ? Berapa kosnya ? Apa risikonya ?

Jika soalan itu ditanyakan kepada saya, jawapan yang boleh saya beri adalah, bisnes internet. Ya, itulah jawapan yang boleh saya bagi jika ditemu ramah.

Kenapa saya memilih bisnes internet ?

faktor #1:
Menjimatkan kos. Kos yang diperlukan untuk memulakan bisnes internet ini amat kecil, iaitu sekitar RM500 dan ke bawah, mengikut jenis produk yang dijual.

faktor #2:
Risiko yang rendah. Risiko menjalankan perniagaan internet ini adalah lebih rendah berbanding perniagaan konvensional yang lain.

faktor #3:
Menjimatkan masa. Urusniaga melalui perniagaan internet ini menjimatkan masa kita. Kita tak perlu bersengkang mata terlalu lama, tidak perlu tergopoh-gapah hendak ke pejabat. Kerana masa kerja kita hanya di depan komputer.

faktor #4:
Tahap keselesaan yang tinggi. Andatahu tak apa yang sedang saya lakukan sekarang ? Apa baju yang saya pakai ? Saya buat kerja dari mana ?Tak tahu kan ? Itulah maksud saya keselesaan yang tinggi. Pelanggan kita sentiasa di depan mata dan penampilan bukanlah faktor yang penting.

faktor #5:
Terbukti lumayan. Ya, bisnes internet ini terbukti lumayan. Jika tidak, masakan Dr.Irfan Khairi boleh menjadi jutawan dengan hanya menjalankan perniagaan di internet.

Contoh lain adalah seperti seorang usahawan internet dari barat bernama Michael Rasmussen. Beliau memperoleh pendapatan sebanyak USD 381,195.06 di clickbank dalam masa hanya 90 hari produknya dipasarkan di internet. Lumayan bukan ?

Inilah faktor-faktor yang menyebabkan bisnes internet ini begitu istimewa bagi saya.

Jadi, saya harap anda tidak teragak-agak untuk memulakan bisnes internet anda sekarang ! Ya,
usah bertangguh kerana masa anda yang berharga akan pergi begitu sahaja.

Sebelum itu, pastikan anda mengetahui dahulu selok belok perniagaan internet sebelum anda
terjun ke dalam arena ini.

Jika anda sudah mempunyai bisnes internet sendiri, tentunya anda sudah dapat merasai apa
yang saya rasakan bukan ?

Untuk mengetahui cara-cara, taktik, cabaran serta tips dalam bisnes internet ini, anda boleh layari http://www.pakejlumayan.com


Salam usahawan dan kejayaan,

Ikhlas,
Anwar Yassin

http://www.gajisendiri.com




0 comments:

Post a Comment